Dec 10, 2010


Gua de baca dalam paper cam gambar kat atas, reger minyak RON 95 tak akan naik untuk tahun 2010 ini, tapi last0last tepat pada tengah malam 4 Disember, harga minyak RON 95 naik  5 sen la beb. Dari reger RM 1.85 kepada RM 1.90. Ape agaknye alasan kerajaan ek?

Gua de dengar la yang diorang nak memudahkan pengiraan subsidi.Ahaaaa, itulah di antara alasannya untuk kenaikan minyak RON 95 ini. Bengkek gua. Gua nk simpan duit lagi. Nak buat kawen la kate kan, tapi da reger minyak naek, bukan je harge barang naek, kang gua masuk minang, kompem duit hantaran pon naek gak. Adehh....... Gua baru beli baby evo gua cam kepala rimau.Da la baby evo gua makan minyak, sekarang gua da pikir mau merempit plak. Kembali ke zaman muda-muda. Sekarang pon gua muda lagi. Apekesah. kn?

Bak kate Raja Farah, "sebutir beras ibarat  setitik peluh petani" tapi bile gua bayangkan time tengah makan tuh, geli lak. Bape bijik beras da gua makan. Kompem bergelen-gelen peluh petani tu gua da minum......huhuhu. Sekarang gua da tukar ayat Raja Farah tu. Setitik petrol bersamaan RM10. kalau da nek 5 sen berhengget-hengget/liter gua rugi. siot r. geram gue.

Kepada bakal mak mertua, pak mertua gua  "sesungguhnya anak mu ini telah kekurangan simpanan akibat menghabiskan duitnya untuk minyak kete baby evonya. sory mama....." ikhlas dari bakal menantu mu.... Agak-agak kalau tulis surat gini diorang boleh terima tak?.......

Last skali gua nak berterima kaseh kepada kerajaan kerana da mengWakenabebkan seluruh rakyat Malaysia. Subsidi DiDahulukan, Harga minyak Diutamakan.

0 comments:

Post a Comment